22 May 2011

0
memberi comment

jangan mudah untuk percaye pade lelaki...hayati..

Views
(kisah ini benar dan terjadi pada dri aku yg sekarang..harap korang jgn ikot jejak langkah aku )

pada tanggal 14 febuari semua orang bahagia menyambut hari kekasih..begitu juga dengan aku..aku dilamar oleh seorang jejaka untuk dijadikan aku kekasih hatinya..jejaka nie memang playboy..dye suke maenkan perempuan..tp bila dye mtk couple ngan aku , aku mcm terkejot..betol ke dye ? aku terima tp sebelum tu puas aku maki hamun dye sbb aku tau perangai dye..dye ckp dye akn berubah..oke aku bg masa..ya dye betol2 berubah..aku macam tak percaya..dye hanya reti couple selama sebulan jekk lepas tu dye akan tinggalkn perempuan tu..jahatkn dye..tp aku tau dye akn berubah..selepas sebulan aku ready utk di tinggalkn oleh dye sbb aku rse dye akn tgalkn aku..tp aku salah..dye tak tgalkn aku..dye ckp dye sayang aku..dye cintakan aku..dye nk hidup semati ngan aku..mula2 aku tak percaya kat2 dye..tp lme2 selepas beberapa bulan aku jd syg dye sgt2..aku cintakn dye..aku perlukn dye dlm hidup aku..dye da berubah..dye da tak mcm dlu..dye amik berat pasal aku..dye buat aku gembira dan bahagia..hati aku senang sbb ALLAH bg aku kebahagiaan..kami selalu webbie..kte orang de lagu kegemaran au..tajuk dye "kangen band , yakinlah aku menjemputmu" bler webbie jekk msti dgr lgu tu..nnt kte sme2 ngeskn dpn wc..awak la selalu tertido dpn wc..ape laaa...aku selalu ckp kat dye " biee tolong he terima bby seadanya..mmg bby tak cantik dan tak lembut mcm perempuan laen..tp bby sayang biee sgt2 " dan dye pon balas " biee terima bby seadanya , biee tak kesa..biee syg bby sgt2"...awak selalu cakap nk kte hidup same2..kte smbung belaja sme2 sbb awak tkot ade orang laen amik saye dri awak..awak ckp spe amik sye dari awak , awak akn ajar dye cukup2..saya tau awak sayang saye..setiap masa kami msj dan dye selalu ckp dye syg aku..aku hanya tersenyum bahagia..terima kasih awak .

time saya couple ngan awak rmai yg tak suke...rmai sgt yg maki saya maki awak..tp tak ape..awak ade..awk ckp jgn peduli..oke saya dgr ckp awkkk ..! aaaaaaaaawwwwwwwwwwwwkkkkkkkkk ! kenapa awak curang! sampai dua kali tp saya masih maafkn awakkkk ! saya cakap nie yg terakhir kalau tak saya akn tgalkn awak..awak ckp awak bersumpah tak akan curang..saya percaya lagi..hari2 mcm biase kte bahagia..da tak de lg awak curang dan awak selalu ajak saya keluar jalan2..saya sukee..saya sayang awak sayang ...

selepas 7 bln lebih kami da makin jauh..jmpe pon da jarang..kalau msj ke gayot cume bergadoh jekk..ade saje yg tak kne..dye pon nk tak nk jekk layyan aku mcm terpaksa..bila aku tnye dye ade perempuna laen ke..dye ckp tak ade..oke aku perrcaya..tp semakin hari semakin sakit..setiap malam aku menangis..tahan kesakitan ini..tp tak de sape yg tau..dye da tak peduli pasal aku lg..sedihnyeee..awak add balek musuh2 awak dan juga musuh2 sya..awak siap komen ngan sorang perempuan tu kat fb..dye pgil awak syg..dan awak ckp kat sye yg awak tak de fb tp rupanye awk ade fb..YA ALLAH knape awak tipu syaa..

malam yg saya jumpa fb awak tu saya geram..saya nges..saya teros call awak mara awk..awak bole ckp pasal bnda tu pon saya nk mara2..awak tau tak awak tipu saya..awak curang lagi..dan saya mtk putus malam tu sebab saya da tak tahan sangat..macam2 yg awak buat kat saya..awak tak hargai saya..tp bila saya mtk putus awak ckp tak nk..awak ckp "biee tak akan tgalkn bby , bie sayang bby sgt2..cme bby ade dlm hati biee..bby relex la tenangkn pkran" saya buntu..oke tak pe..esok saya msj awak sbb nk ckp sye terima awak blek..sye syg awak jd sy bg awak peluang trakhir..tp awak tak balas msj saya..awak tak  angkat call saya dan awak teros off kn nset awak..no awak da tak aktif..YA ALLAH SEDIHNYEEEE ! mne awak pegi..tibe2 saya jmpe fb awak..tgok2 awak pnye status couple dgn org laen..bkn sye..sye trduduk..sye menagis tak berenti2..awakkkk ! kenapa buat saya mcm nie..awak ckp mcm tu awak tgu saya..tp awak couple dgn org laen..abz saye mcm mne..aawwwkkkk tipuuuu saya ! sampai hati awak yeee.. !

kawan2 dan sahabat saye sume cbe kuatkn sye..buat sye ketawa tp sye tetap nges..lpas beberapa mggu awak bole dtg blek ? awak tau tak saya tgah berusa lpekn awak tp awak dtg blek..awak bole ckp yg awak sayang sye..awak rindu saya..ape semua nie awkkk ? awak igt bnda nie maen2 ke ? awak igt saya patung tak de perassan..sye tnye mne awek awk ? awak ckp da xde..bnda tu cme maen2 jekk..YA ALLAHHHH ! AWAK NIE KENAPA ? AWAK SEDAR TAK APE YG AWAK LAKUKAN NIE ? BENDA NIE BUKAN PERKARA MAEN2..NIE MELIBATKN HATI..DAN SEKARANG SAYA MASIH BUNTU..AWAK MACAM MENGHARAP SAYA KEMBALI..TP SAYA SERIKK..TOLONG LAA..SAYA BUKA ANAK PATUNG !
YANG PENTING JANGANLAH KITA TERLALU SAAYNG SEBAB PERASAAN TU AKAN BUAT DIRI KITA SAKIT .

wahai kaum adam..
hargai dye selagi dye ade di dpn mata kamu,
dye sayang kamu,
dye cinta kamu,
tp jgn kamu sakiti dye,
hati dye lemah,
mudah terhiris,
sekali kamu sakiti selamanya dye sakit,
terimalah dye seadanya..
SEMOGA KALIAN BERBAHAGIA BERSAMA ORANG YG ANDA SAYANG.

sumber didapati dari facebook..jdknlah pngajran..n berhati2lah dlm mmilih psangan..if pkare niyh blaku kat aku..hurmm..ntah bgaimne la hidup ak..merane meyh..hurmm....

maaf andai entri ini merapu,sile comment(^^,)v

No comments:

Post a Comment