13 April 2012

0
memberi comment

H>E>A>R>T..the silent killer..

Views
haa!!mesti tertanye2 apekah yang cube aku merapu kali nii kan??ahha..nii sbnarnye knytaan..tanpe kite sedari... H.E.A.R.T aka H.A.T.I merupekan pnguasaan terhadap naluri n perasaan manusia..dmane di situ terdapat pelbagai perasaan yang di smpan...suke,,cinta,,duke,,pahit,,marah,,dendam,,dengki...
perasaan yg tersmpan dlm hati nii..ade kale memberi kbaikkan..n adekalenye memberikan kburukan..(sesunguhnya keburukan itu harus djauhi)..
stiap org pasti mempunyai rahsie atau mslah yg xmampu utk dluahkn,,n simpan dalam hati..krne tkut utk mluahkn..atau sukar utk mluahknnye..tp hal ini mampu memberikan kesan dan impak yg besar terhadap diri seseorg..percaye atau tidak tpi ini adalah fakta...rasenye anda2 yg sedang membace entri ini pun mngalmi mslah sbegini...tapi adekah ini baik utk diri kite??jwapannye TIDAK!! knape??kerana ia akan mngakibatkan masalah kemurungan,,tekanan,,atau stress...pekara ini sngat serius...n harus dielakkn..kerane sgat bahaya klau tidak di cegah..
oke,,sbgai contohnye..andai anda mngalami masalah n anda tidak meluahkannye n simpan n pendam ngn bgtu lame...ape yang akan terjadi pade diri anda??sudah pasti..anda akan merase beban yg teramat berat..yg boleh mnjejaskan khidupan normal anda...betul x?
soo...fikirkanlah ape yang terbaik utk diri anda..aku post entri nii utk sumber bersame...
cos aku terbace satu quotes nii...
"You don't have to control your thoughts; you just have to stop letting them control you."
-- Dan Millman
menarikkan??so jadikan ini sumber bersame n jadikannye juge motivasi diri kita...oke..

maaf andai entri ini merapu,sile comment(^^,)v

No comments:

Post a Comment